pondělí 7. února 2011

Komu není shůry dáno, ať radši nic nedělá...

Tak se zdá, že jsem si zase vydělal... Po přípravě nedělního oběda jsem zjistil, že díky svému obsedantnímu puzení mít stále něco audiovizuálního v dosahu (v tomto případě několik epizod seriálu Comeback), jsem zaneřádil klávesnici svého netbooku syrovým kuřecím masem. Nu což, řekla jsem si. Není problém, počítač rozeberu a vyčistím. Konečně, není to poprvé, že.

Vše se povedlo k mé maximální radosti. Dokonce se mi podařilo se zbavit čtyř šroubků, které mi zbyly od minula (a odstranit tak nepříjemné kynklání LCD panelu). Potěšen jsem byl o to víc, že se mi tentokrát podařilo slícovat plasty tak, že ani chloupek by neměl proniknout. S pocitem spokojenosti jsem odešel pracovat na stolní počítač.

Ani nevím proč, ale v hlavě mi hlodal červík pochybnosti. Ráno musím na fakultu, co kdyby... a šel jsem to vyzkoušet. Netbook se rozběhl a běžel (výrazně tišeji, protože jsem ho opět zbavil nánosů prachu), avšak touchpad nereagoval. Ve snaze vypnout ho klávesnicí jsem zjistil, že nefunguje ani ta. Že bych na něco zapomněl?

Zkrátím to. Nezapomněl. Slabinou netbooků je jejich velikost a od toho se odvíjející i titěrnost jednotlivých součástek. Koncovka plochého kapelu spojujícího touchpad s deskou nevydržela několikeré odpojení a připojení a odporoučela se do křemíkového nebe. Klávesnice, ačkoliv se zdá i po několikerém vizuálním prozkoumání v pořádku, tam má zdá se nakročeno. Jediné co umí, je po stisknutí několika kláves  a po stisknutí klávesy DEL dokonce otazník ve čtverečku! S tím disertačku asi nedopíšu... A tak mi asi nezbude než začít šetřit a do té doby si k netbooku připojit myš a klávesnici. Nebude to mobilní ani hezké, spíše primitivní, ale za to jistě účinné.
***
Tak možná je to primitivní, ale nikoliv účinné. Netbook se totiž chová úplně stejně i s klávesnicí připojenou přes USB. Takže chyba bude asi někde jinde... Že by ovladače? Ne, ty to nebyly. Popřemýšlel jsem, pogooglil a pak použil selský rozum a odpojil netbookovou klávesnici. Rázem bylo po problému. Zdá se tedy, že viník je odhalen (a tím nemyslím sebe a své neautorizované zásahy do hardwaru). Je to (stejně jako u touchpadu) ten titěrný káblík, který je již původně natřikrát ohnutý. A dalším ohýbáním jsem ho také poslal do křemíkového nebe...

Žádné komentáře: