čtvrtek 12. února 2009

Konečně mobilní!

Tak se nám konečně podařilo získat netbook, o kterém jsem mluvil už od Vánoc.

Máme je doma už několikátý den (v plurálu píšu proto, že jsme ho pořídili i pro Kačku), ale stejně jako většina jiných uživatelů, kteří se na něj těšili a chtěli o něm podávat zprávy na svém blogu, jsem se k tomu nedostal dřív.

Zkrátka a dobře si ho užívám a nemám zatím čas na nějaké plané plkání na blog.

Počítač je to sice malý, ale neuvěřitelně uživatelsky příjemný. To, co je pro někoho nevýhoda - nepřítomnost optické mechaniky - jsem vyřešil dokoupením externí vypalovačky. No a pro maximální pohodlí jsem dokoupil i router. Tím pádem mám přístup na internet po celém bytě. Zkrátka maximální pohoda.

Nyní se už jen sžít s klávesnicí (což nebude těžké, protože ač je menší než klasická, píše se na ní velmi dobře) a naučit se používat všechny vychytávky (třeba včera večer mi došlo, že ntb má i slot pro SD kartu a o možnostech přes funkční klávesu ani nemluvě).

Uvažujete-li tedy o netbooku, rozhodně můžu tento vřele doporučit...

Ještě bych snad dodal, že vlastním verzi se solidním 160GB HDD a RAM jsem si navýšil na 2GB. Používám Win XP (to je ale z lenosti a neochoty se přeučovat na Linux, takže si můžete odpustit poznámky o tom, jak jsou produkty od Mrkvošitu k ničemu etc... Náhodou XP SP3 jsou dle mého velmi dobrý systém a pokud se nepletu, měly by na ntb běhat i nejnovější Win 7, na které jsem upřímně zvědavý).

P.S. Windows 7 tam sice nainstalovat jdou, ale popravdě to moc neběhá. Spíš se to stane dosti dýchavičné a nepoužitelné, takže zase zpět k XP...

Žádné komentáře: