Milované i nenáviděné (ale ve své době spíš nenáviděné) album Hot Space. Podle jedněch bezprecedentní úlet kapely Queen, podle druhých album, které předběhlo dobu a přímo ovlivnilo Michaela Jacksona a jeho album Thriller. Je fakt, že hudbu říznutou funkem a disco by od kapely, která na předešlých albech vydupávala We Will Rock You, řítila se během Bicycle Race a nebo pěla ódy na Flashe Gordona (Flash - a-aaaah - saviour of the universe!), čekal jen málokdo... I pro mě to byl šok. Šlo o druhé album, které jsem od kapely slyšel a tehdy jsem ho poněkud nechápal. Dnes ho ale miluji. A taky proto se podíváme na druhý singl z alba, který vyšel 19. 4. 1982 a jehož videoklip byl v USA zakázaný (ach ta americká prudérie...).
![]() |
SP Body Language www.queenvinyls.com |
Na singl byly vybrány skladby Fredieho Mercuryho Body Language a Life Is Real (Song For Lennon) zatímco na italské vydání byla na B stranu se dostala Back Chat Johna Deacona.
Začnu odzadu, protože basa(k) tvrdí muziku. Když v jednom z interview došla řada na Back Chat, podivoval se reportér, že kytara v té skladbě zní jinak než většina Mayových věcí. May odvětil: "To je proto, že na ní hraje John." Nechtěl ho tím nijak pohanět, ale je fakt, že kolem alba Hot Space bylo prý dost hádek. Brian May s ním nebyl právě spokojený a mnohem víc se mu líbily živé verze písní, které vracely rockový základ. Ve studiu byl ale John Deacon zcela nekompromisní a dělal prý mnohem "černější" muziku než ostatní. Stačí si poslechnout jeho starší Another One Bitest The Dust. V písni Back Chat původně nebylo žádné kytarové sólo a May měl pocit, že skladbě chybí trochu tvrdosti, trochu rockového spodku. A tak nakonec sólíčko do skladby vecpal. Na druhou stranu u jiné skladby, Cool Cat, se mu to už nepodařilo. Patrně proto, že nemusel přemlouvat jen Johna Deacona, ale i spoluatora skladby, Freddieho Mercuryho (nebo do toho možná kecal i David Bowie, který se v té době motal v tom samém studiu a vedle více méně náhodně vzniklé geniální Under Pressure, se podepsal i na jedné verzi této písně).
Začnu odzadu, protože basa(k) tvrdí muziku. Když v jednom z interview došla řada na Back Chat, podivoval se reportér, že kytara v té skladbě zní jinak než většina Mayových věcí. May odvětil: "To je proto, že na ní hraje John." Nechtěl ho tím nijak pohanět, ale je fakt, že kolem alba Hot Space bylo prý dost hádek. Brian May s ním nebyl právě spokojený a mnohem víc se mu líbily živé verze písní, které vracely rockový základ. Ve studiu byl ale John Deacon zcela nekompromisní a dělal prý mnohem "černější" muziku než ostatní. Stačí si poslechnout jeho starší Another One Bitest The Dust. V písni Back Chat původně nebylo žádné kytarové sólo a May měl pocit, že skladbě chybí trochu tvrdosti, trochu rockového spodku. A tak nakonec sólíčko do skladby vecpal. Na druhou stranu u jiné skladby, Cool Cat, se mu to už nepodařilo. Patrně proto, že nemusel přemlouvat jen Johna Deacona, ale i spoluatora skladby, Freddieho Mercuryho (nebo do toho možná kecal i David Bowie, který se v té době motal v tom samém studiu a vedle více méně náhodně vzniklé geniální Under Pressure, se podepsal i na jedné verzi této písně).
![]() |
SP Body Language, cenzurovaný obal www.queenvinyls.com |
Žádné komentáře:
Okomentovat