úterý 4. ledna 2011

Zatmění...

... se zase nekonalo. Tedy konalo, ale nebylo moc vidět, protože jako takřka vždy, kdy k němu došlo (a já si na to včas vzpomněl), byla obloha pokryta mraky. A to jsem doufal, že to letos vyjde. Po 8 hodině to začalo. Krásná obloha mě potěšila. Začátek zatmění byl v 8:05. Ještě před devátou hodinou to vypadalo nadějně, ovšem nedlouho po ní (a tím pádem nedlouho před maximální fází zakrytí slunce, tedy necelých 80% v 9hod 26 min 04 s) se zatáhlo. A tak ani mé fotografické pokusy nevyšly nejlépe. Nutno přiznat, že bych byl blázen, kdybych čekal nějaké zázraky od levné Pixmy (zakoupené zejména za účelem focení archiválií a novin), parodie na stativ a improvizovaného filtru... ale i tak...

Je 8:53 a mraky se blíží
9:05 - škvírou v mracích je trochu vidět...
9:20 - Měsíc překrývá Slunce z necelých 80% (v Brně bylo maximum 78.9 %)
9:21 - mraky moc nepomáhají...
9:28 - tam někde je zatmění

Tak snad budu mít 20. března 2015 větší štěstí. Těsně před 11. hodinou by mělo být Slunce zakryto o něco méně než dnes (cca 74%). A nebo si počkat na své pětačtyřicátiny, kdy Měsíc "ukrojí" 89% Slunce.  Budu-li chtít vidět zatmění úplné a nebudu-li za ním chtít cestovat po světě, dočkám se v roce 2135. To mi ovšem bude 154 a bude mi to dávno šumák...

Žádné komentáře: